ALARM INNYCH POLUTION z, balbash

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

   ALARM INNYCH ZAGROŻEŃ: ALARM ROZLEWU OLEJOWEGO –

                                                            OIL POLUTION:





Sygnał:  . .            . .  

    dwa krótkie, dwa długie, dwa krótkie dźwięki nadawane dzwonkami, lub syreną okrętową.

 

   Każdy, kto zauważy rozlew olejowy, zobowiązany jest alarmować głosem lub innymi dostępnymi środkami oficera wachtowego (służbowego) i innych członków załogi, a następnie przystąpić do ograniczenia wielkości rozlewu tak, aby uniknąć wylewu oleju za burtę. Oficer wachtowy (służbowy) nadaje sygnał Alarmu Innych Zagrożeń oraz ogłasza przez rozgłośnię statkową informacje o rodzaju alarmu i miejscu rozlewu. Po usłyszeniu

alarmu Grupa Robocza zbiera się na pokładzie przy magazynku, w którym znajduje się sprzęt do usuwania rozlewów olejowych. Pozostali członkowie załogi zgłaszają się na stanowiskach wyznaczonych rozkładem alarmowym i wykonują przypisane im czynności.

 

Nr   1              - Kapitan              - kieruje całością akcji z mostka oraz informuje odpowiednie władze o rozlewie.

                                                  Zabiera UKF i włacza na kanał „1”.

Nr   4              - 3rd Officer              - obejmuje wachtę na mostku;

Nr   5              - Ch. Eng.              - w siłowni; nadzór nad pracą mechanizmów.

Nr   6              - 1st Eng.              - obejmuje wachtę w siłowni

Nr 12              - A/B              - obejmuje wachtę na sterze; do dyspozycji Kapitana

 

ROZLEW NA POKŁADZIE STATKU:

Nr   2              - Ch. Officer              - kieruje akcją w miejscu rozlewu, zabiera UKF z mostka i włącza na kanał roboczy („1”);

                                   dokonuje wraz z 2-gim Oficerem lokalizacji miejsca i przyczyny rozlewu ;

                                przekazuje informacje Kapitanowi

Nr   8              - 3rd Eng.              - dokonuje pomiaru zęz siłowni, zbiorników paliwa i oleju oraz zbiorników

                               z odpadami ropopochodnymi

Nr 11              - A/B              - dokonuje pomiaru balastów i zęz ładowni; do dyspozycji St.Of.

Nr   9              - Electrician              - w siłowni do dyspozycji St. Mechanika; w razie potrzeby

                               zabezpiecza oświetlenie w miejscu usuwania rozlewu

Nr   7              - 2nd Eng.              - dowódca grupy roboczej w siłowni; do dyspozycji Kapitana

             

Grupa robocza I – pokładowa:

Nr   3              - 2nd Officer              - dowódca grupy; zabiera z mostka UKF I włącza na kanał roboczy („1”)

Nr 13              - A/B              - zabiera wraz z pozostałymi członkami grupy sprzęt do usuwania

                 rozlewów i przystępuje do likwidacji rozlewu, zgodnie z decyzjami dowódcy grupy 

Nr 14,15              - O/S              - zabiera wraz z pozostałymi członkami grupy sprzęt do usuwania  rozlewów

                               i przystępuje do likwidacji rozlewu, zgodnie z decyzjami dowódcy grupy

Grupa robocza II – do pomocy grupie roboczej I:

Nr 10              - Bosun              - dowódca grupy; kieruje akcją podległych mu osób zgodnie z

                              decyzjami osoby kierującej akcją usuwania rozlewu

Nr 20              - Cook              - pomaga wraz z pozostałymi członkami grupy w usuwaniu  rozlewu, zgodnie

                              z decyzjami dowódcy grupy

Nr 10              - Steward              - pomaga wraz z pozostałymi członkami grupy w usuwaniu  rozlewu, zgodnie

                              z decyzjami dowódcy grupy

Grupa robocza z siłowni               - będąc do dyspozycji Kapitana, może być skierowana do pomocy

                               w usuwaniu rozlewu na pokładzie

 

ROZLEW W SIŁOWNI:

Nr   5              - Ch. Eng.              - w siłowni; kieruje akcją w miejscu rozlewu; łączy się z Kapitanem przez UKF

                               na kanale roboczym, lub przez rozgłośnię w CMK, lub telefonicznie; dokonuje

                               wraz  z 2-gim Mechanikiem lokalizacji miejsca i przyczyn rozlewu.

Nr   6              - 1st Eng.              - obejmuje służbę w siłowni

Nr   8              - 3rd Eng.              - dokonuje pomiarów zbiorników paliwa, oleju oraz odpadów ropopochodnych;

                               do dyspozycji St. Mechanika

Grupa robocza – maszynowa:

Nr   7              - 2nd Eng.              - dowódca grupy; kieruje pracą podległych mu osób zgodnie

                               z decyzjami kierującego akcją usuwania rozlewu

Nr 16              - Storekeeper              - usuwa rozlew zgodnie z decyzjami dowódcy grupy

Nr 17,18              - Motorman              - usuwa rozlew zgodnie z decyzjami dowódcy grupy

Grupa robocza z pokładu               - będąc do dyspozycji Kapitana, może być skierowana do pomocy w usuwaniu rozlewu w

                                                  siłowni.                            

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • storyxlife.htw.pl