AB.1.1 OCENA PSYCHORUCHOWEGO ROZWOJU DZIECKA, V2 DLA CIEBIE
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
OCENA PSYCHORUCHOWEGO ROZWOJU DZIECKA (OPARTA O BEHAWIORALNE NORMY ROZWOJU)
wg profilu psychoedukacyjnego: PEP-R (E. Schopler, R. J. Richler, M. D. Lansing, A. Bashford, L. M. Marcus)
ROZWOJOWY PODZIAŁ WIEKOWY
NAŚLADOWNICTWO
PERCEPCJA
MOTORYKA DUŻA
MOTORYKA MAŁA
KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
CZYNNOŚCI POZNAWCZE
MOWA BIERNA
MOWA CZYNNA
SAMODZIELNOŚĆ
USPOŁECZNIENIE
Umiejętność/zachowanie
0-6 m-cy
Patrzy na ruch ręki
Sięga po przedmioty w pobliżu
Odwraca głowę na bliski dźwięk dzwonka
Obraca się na dźwięk ludzkiego głosu
1-6 m-cy
Wypowiada samogłoski (a, e, u)
Głuży , grucha sam lub kiedy się do niego mówi
Naśladuje intonację dorosłego
Łączy kilka samogłosek
3-6 m-cy
Przewraca się
Siada
Staje podtrzymywany
Chwyta
Ciągnie
Uderza przedmiotami
Obserwuje ruchy własnych rąk
Sięga i chwyta przedmioty
Samodzielnie je ciastko (z ręki do ust)
2-12 m-cy
Uśmiech się, śmieje, dąży do kontaktów z ludźmi
Okazuje dorosłym zadowolenie i niezadowolenie
Przywiązuje się do głównego opiekuna
Zaczyna bać się obcych
Oczekuje zainteresowania swoją osobą
Lubi zabawę (a kuku, kosi łapci)
3-12 m-cy
Uczy się kontrolować ruch rąk i nóg
Kontroluje przedmiot: upuszcza, rzuca, ciągnie
Okazuje złość, gdy zabiera mu się zabawkę (krótko pamięta)
Eksperymentuje z dźwiękami i gestykulacją
Odwraca się w kierunku głosu
Reaguje na imię
Reaguje na głos (gest: „chodź”, „pa-pa”)
Słucha rozmowy, muzyki
Poznaje niektóre przedmioty: piłkę, kotka
Klaszcze na słowne polecenie
Wykonuje proste plecenia wydane słownie i gestem
ROZWOJOWY PODZIAŁ WIEKOWY
NAŚLADOWNICTWO
PERCEPCJA
MOTORYKA DUŻA
MOTORYKA MAŁA
KOORDYNACJA WZROKOWO-RUCHOWA
CZYNNOŚCI POZNAWCZE
MOWA BIERNA
MOWA CZYNNA
SAMODZIELNOŚĆ
USPOŁECZNIENIE
Umiejętność/zachowanie
4-12 m-cy
... [ Pobierz całość w formacie PDF ]