AKT,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego: mgr Joanna Krawczyk
Nazwa placówki: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 12 w ŁodziZajmowane stanowisko: nauczyciel przedmiotów psychologicznych
SPRAWOZDANIE Z REALIZOWANEGO STAŻU
NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
(II 2009- VI 2009)
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008
Planowana data zakończenia: 31.05.2011
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593
Powinności nauczyciela kontraktowego:
§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:
1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;
2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;
3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.
1. § 7.1.1.
Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.
Podejmowane w tym zakresie działania
Formy realizacji
Termin/Miejsce
1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających
ze statutu oraz potrzeb szkoły
i środowiska lokalnego
· Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.
· Uczestnictwo bądź współpraca w stałych szkolnych komisjach przedmiotowych (Komisja Przedmiotów Zawodowych, Komisja Wychowawcza)
· Współpraca z Dyrektorem szkoły i gronem pedagogicznym dotycząca współorganizowania konkursów, imprez, wycieczek.
· Współpraca z Radą Rodziców
· Konsultacje z pedagogiem szkolnym w sprawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (w sprawie uczniów realizujących indywidualne nauczanie), z nadzorem kuratorskim oraz z niską frekwencją oraz stypendiów dla uczniów z rodzin ubogich.
· Współpraca z biblioteką szkolną- korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz udział w inwentaryzacji.
Zgodnie z harmonogramem
Zgodnie z harmonogramem
Według potrzeb
Według potrzeb
Cały semestr
Cały semestr
2. § 7.1.2.
Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.
1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego
2. Samodzielne pogłębianie wiedzy
i umiejętności zawodowych
· Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych
· Studia podyplomowe, kierunek: pedagogika wspierająca (Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi) oraz praktyki studenckie w Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących (ul. Krzywickiego 20)
· Udział w warsztatach, konferencjach, seminariach z zakresu metodyki, dydaktyki i wychowania oraz w kursach i szkoleniach WODN, Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz innych placówek szkoleniowych:
- „Kompleksowa profilaktyka AIDS oraz chorób przenoszonych drogą płciową na podstawie programu WYCHOWANIE DO ABSTYNENCJI” szkolenie prowadzone przez Gail Dignam
- „Pomóż mi zrozumieć kim jestem, czyli praca z uczniem przeżywającym trudności”
Konferencja w ramach XVI Łódzkich Dni Rodziny
- „Jak rozpoznać czy dziecko jest ofiarą przemocy domowej” -warsztaty psychologiczne
· Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy – budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych, czasopism, testów, gier itp. na zajęcia prowadzone metodą warsztatową w ramach przedmiotów: Człowiek jako jednostka, Człowiek w środowisku, Twórcze przeobrażanie świata.
· Zbieranie i analizowanie materiałów i metod pracy podczas obserwacji lekcji u innych nauczycieli.
· Współpraca z Wyższą szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną (prowadzenie warsztatów psychologicznych) oraz zajęcia edukacyjne w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 (prowadzenie zajęć: Podstawy psychologii oraz Elementy psychologii społecznej)
Zgodnie z harmonogramem
IIsemestr (luty-czerwiec)
Zaświadczenie/zaliczenie praktyk
(30 godzin)
Zaświadczenia
Międzynarodowa Fundacja „Wiedzieć Jak”
Załęcze Wielkie 27.04.2009r.-02.05.2009r.
Centum Służby Rodzinie/Centrum Kształcenia Liderów i Wychowawców im. Pedro Arrupe Łódź 20.05.2009r.
WODN Łódź 05.06.2009r.
Cały semsestr
Cały semestr
Cały semestr
3. § 7.1.3.
Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.
1. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty
· Analiza dokumentacji i ich modyfikacji
- Karta Nauczyciela.
- Rozporządzenie MEN z 3. sierpnia 2000r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
- Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004r.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 7 września 2004 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
- Ustawa o systemie oświaty.
- Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego
Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego na podstawie lektury czasopism oświatowych i publikacji na stronach www.
Cały semestr
4. § 7.2.1.
Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tym działaniu.
1. Stała współpraca z opiekunem stażu
2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej
3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej
· Obserwacja zajęć przeprowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli;
prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu
· Realizowanie planu pracy wychowawczej.
· Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania
· Umieszczenie w planie i realizacja treści ścieżek międzyprzedmiotowych.
· Opracowanie pomocy dydaktycznych – plansze, plakaty, prezentacje multimedialne.
· Doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami i kontakty międzyszkolne
· Wpisy w dziennikach lekcyjnych (kl. IS, IIS, IIIS) i arkuszach ocen (klasa IIIS).
Cały semestr
...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]