AKT,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Imię i nazwisko nauczyciela kontraktowego: mgr Joanna Krawczyk

Nazwa placówki: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 12 w Łodzi

Zajmowane stanowisko: nauczyciel przedmiotów psychologicznych

 

 

 

 

 

 

 

 

SPRAWOZDANIE Z REALIZOWANEGO STAŻU

NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO UBIEGAJĄCEGO  SIĘ

O STOPIEŃ NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

(II 2009- VI 2009)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2008

Planowana data zakończenia: 31.05.2011

 

 

 

 

 

 

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU
z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Dz. U. z 2004 r. nr 260; poz. 2593

 

 

 

 

Powinności nauczyciela kontraktowego:

 

§ 7.1. Nauczyciel kontraktowy ubiegający się o awans na stopień nauczyciela mianowanego w okresie odbywania stażu powinien w szczególności:

 

1) uczestniczyć w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego;

 

2) pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego;

 

3) poznawać przepisy dotyczące systemu oświaty, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 1 ust. 1 pkt 2 i ust. 1a Karty Nauczyciela – przepisy dotyczące pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły - z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której odbywa staż.

 

 

1.      § 7.1.1.

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

 

 

Podejmowane w tym zakresie działania

 

Formy realizacji

 

Termin/Miejsce

 

1. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających

ze statutu oraz potrzeb szkoły

i środowiska lokalnego

 

 

· Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej.

 

· Uczestnictwo bądź współpraca w stałych szkolnych komisjach przedmiotowych (Komisja Przedmiotów Zawodowych, Komisja Wychowawcza)

 

· Współpraca z Dyrektorem szkoły i gronem pedagogicznym dotycząca współorganizowania konkursów, imprez, wycieczek.

 

· Współpraca z Radą Rodziców

 

· Konsultacje z pedagogiem szkolnym w sprawie opinii Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (w sprawie uczniów realizujących indywidualne nauczanie), z nadzorem kuratorskim oraz z niską frekwencją oraz stypendiów dla uczniów z rodzin ubogich.

 

· Współpraca z biblioteką szkolną- korzystanie z księgozbioru na użytek własny oraz pracy dydaktyczno-wychowawczej oraz udział w inwentaryzacji.

 

 

Zgodnie z harmonogramem

 

Zgodnie z harmonogramem

 

 

 

Według potrzeb

 

 

 

Według potrzeb

 

Cały semestr

 

 

 

 

 

Cały semestr

 

2.      § 7.1.2.

Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych, samodzielne lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

 

 

1. Pogłębianie wiedzy i umiejętności zawodowych przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Samodzielne pogłębianie wiedzy

i umiejętności zawodowych

 

 

· Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego – radach szkoleniowych

 

· Studia podyplomowe, kierunek: pedagogika wspierająca (Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Łodzi) oraz praktyki studenckie w Specjalnym Ośrodku Szkolno Wychowawczym dla Dzieci Niesłyszących (ul. Krzywickiego 20)

 

· Udział w warsztatach, konferencjach, seminariach z zakresu metodyki, dydaktyki i wychowania oraz  w kursach i szkoleniach WODN, Łódzkiego  Centrum Doskonalenia Nauczycieli oraz innych placówek szkoleniowych:

- „Kompleksowa profilaktyka AIDS oraz chorób przenoszonych drogą płciową na podstawie programu WYCHOWANIE DO ABSTYNENCJI” szkolenie prowadzone przez Gail Dignam

- „Pomóż mi zrozumieć kim jestem, czyli praca z uczniem przeżywającym trudności”

Konferencja w ramach XVI Łódzkich Dni Rodziny

- „Jak rozpoznać czy dziecko jest ofiarą przemocy domowej” -warsztaty psychologiczne

 

· Tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy – budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych, czasopism, testów, gier itp. na zajęcia prowadzone metodą warsztatową w ramach przedmiotów: Człowiek jako jednostka, Człowiek w środowisku, Twórcze przeobrażanie świata.

· Zbieranie i analizowanie materiałów i metod pracy podczas obserwacji lekcji u innych nauczycieli.

 

· Współpraca z Wyższą szkołą Humanistyczno-Ekonomiczną (prowadzenie warsztatów psychologicznych) oraz zajęcia edukacyjne w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 (prowadzenie zajęć: Podstawy psychologii oraz Elementy psychologii społecznej)

 

Zgodnie z harmonogramem

 

 

IIsemestr (luty-czerwiec)

Zaświadczenie/zaliczenie praktyk

(30 godzin)

 

 

 

Zaświadczenia

 

 

 

 

Międzynarodowa Fundacja „Wiedzieć Jak”

Załęcze Wielkie 27.04.2009r.-02.05.2009r.                                                  

 

 

Centum Służby Rodzinie/Centrum Kształcenia Liderów i Wychowawców im. Pedro Arrupe Łódź 20.05.2009r.      

 

WODN Łódź 05.06.2009r.       

 

Cały semsestr     

 

 

 

 

 

Cały semestr 

 

 

Cały semestr                                                                

 

3.      § 7.1.3.

Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty.

 

 

1. Poznawanie przepisów dotyczących systemu oświaty

 

·         Analiza dokumentacji i ich modyfikacji

-          Karta Nauczyciela.

-          Rozporządzenie MEN z 3. sierpnia 2000r. w sprawie uzyskania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.

-          Rozporządzenia MENiS z 01.12.2004r.

-          Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu

z dnia 7 września 2004 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych

-          Ustawa o systemie oświaty.

-          Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego

Aktualizacja wiedzy na temat obowiązującego prawa oświatowego na podstawie lektury czasopism oświatowych i publikacji na stronach www.

 

 

Cały semestr

 

4.      § 7.2.1.

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tym działaniu.

 

 

1. Stała współpraca z opiekunem stażu

 

 

 

 

 

2. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Prowadzenie dokumentacji szkolnej

 

 

·    Obserwacja zajęć przeprowadzonych przez opiekuna stażu i innych nauczycieli;

prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu

 

·    Realizowanie planu pracy wychowawczej.

 

·    Stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania

·    Umieszczenie w planie i realizacja treści ścieżek międzyprzedmiotowych.

·    Opracowanie pomocy dydaktycznych – plansze, plakaty, prezentacje multimedialne.

·    Doskonalenie warsztatu pracy poprzez wymianę doświadczeń z innymi nauczycielami i kontakty międzyszkolne

 

·    Wpisy w dziennikach lekcyjnych (kl. IS, IIS, IIIS) i arkuszach ocen (klasa IIIS).

 

Cały semestr

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • storyxlife.htw.pl