AKPiA w EC3 tom2, AKPiA-instrukcja

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

. Zespół

Elektrociepłowni

w Łodzi SA

Zmiana:

A

Data:

2003-12-19

Strona:

2-1

              - 2-1 -

Stron:

544

Nr dokumentu:

3.11.4-116

 

 

 

 

 

 

Marek Brzeziński

 

 

 

 

 

 

 

Tom 2        Szczegółowa instrukcja AKP i A w EC3 SYSTEMY WIZUALIZACJI , POMIARÓW, ZABEZPIECZEŃ, BLOKAD I SYGNALIZACJI TECHNOLOGICZNYCH

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Łódź  wrzesień 2003 r

 

 

2 - 1 Spis zwartości tomu 2

Tom 2              Szczegółowa instrukcja AKP i A w EC3 SYSTEMY WIZUALIZACJI , POMIARÓW, ZABEZPIECZEŃ, BLOKAD I SYGNALIZACJI TECHNOLOGICZNYCH              2-1

2 - 1              Spis zwartości tomu 2              2-3

2 - 2              Spis rysunków umieszczonych w tekście tomu 2              2-10

2 - 3              IDEA SYSTEMU POMIARÓW, SYGNALIZACJI, STEROWANIA, BLOKAD, ZABEZPIECZEŃ, REJESTRACJI I WIZUALIZACJI PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH NA BLOKU NR 2              2-12

2 - 3.1              FUNKCJE SYSTEMU.              2-13

2 - 3.2              OPIS SYSTEMU WDPF BLOKU              2-14

2 - 3.3              PRZEGLĄD KART I/O              2-16

2 - 3.4              POJĘCIA PODSTAWOWE ZWIĄZANE Z SYSTEMEMEM KOMPUTEROWYM              2-18

2 - 3.5              PODZIAŁ ZAKRESU DZIAŁANIA NA BLOKU NR 2 POMIĘDZY DYŻURNYCH ELEKTROMECHANIKÓW, DYŻURNYCH ELEKTROMONTERÓW I INŻYNIERÓW SYSTEMU.              2-21

2 - 4              IDEA SYSTEMU POMIARÓW, SYGNALIZACJI, STEROWANIA, BLOKAD, ZABEZPIECZEŃ, REJESTRACJI I WIZUALIZACJI PROCESÓW TECHNOLOGICZNYCH NA BLOKU 1 oraz na blokach 3 i 4.              2-22

2 - 4.1              Układy logiczne sterowania napędami w systemie OVATION              2-27

2 - 4.2              Standardowe logiki w systemie OVATION              2-29

2 - 4.2.1              Logika sterowania napędem jednokierunkowym stałoprędkościowym              2-30

2 - 4.2.1.1              Wejścia              2-30

2 - 4.2.1.2              Wyjścia              2-31

2 - 4.2.2              Logika sterowania napędami stałoprędkościowymi dwukierunkowymi (stosowanymi do sterowania siłowników zasuw ze stopem)              2-33

2 - 5              OPIS KUZK K1 I K2              2-37

2 - 5.1              POJĘCIA PODSTAWOWE              2-38

2 - 5.2              ZADANIA KUZK KAŻDEGO Z KOTŁÓ K1, K2              2-39

2 - 5.3              NA CO DZIAŁA KUZK K1. K2              2-40

2 - 5.4              SPOSÓB NA ZWIĘKSZENIE PEWNOŚCI DZIAŁANIA KUZK              2-41

2 - 5.4.1              Sygnały wyjściowe (dla K1)              2-42

2 - 5.4.2              Sygnały wyjściowe (dla K2).              2-45

2 - 5.4.3              Działanie przycisku awaryjnego ACO i wyłączenie od HEARD BIT`a ( dla K1 i K2)              2-48

2 - 5.4.4              Działanie przycisku awaryjnego WPP ( dla K1 i K2)              2-49

2 - 5.4.5              Sygnały wejściowe do KUZK K1 (K2) i ich oznaczanie w poszczególnych areach.              2-50

2 - 5.4.6              Wprowadzanie sygnałów stykowych do systemu              2-52

2 - 5.5              DZIAŁANIA KUZK OD PARAMETRÓW TECHNOLOGICZNYCH KOTŁA , POMP WODY ZASILAJĄCEJ ODGAZOWYWACZA ORAZ TURBINY.              2-53

2 - 5.5.1              Co powodują sygnały 11ACO-x i 12ACO-x (dla x =1, 2, 3) wypracowane w poszczególnych area`ch KUZK dla K1 i K2              2-53

2 - 5.6              ŚCIEŻKI DZIAŁANIA KUZK OD POSZCZEGÓLNYCH PARAMETRÓW TECHNOLOGICZNYCH POWODUJĄCYCH DZIAŁANIE ACO              2-55

2 - 5.6.1.1              Poziom wody w walczaku K1              2-57

2 - 5.6.1.2              Temperatura pary wylotowej K1              2-57

2 - 5.6.1.3              Ciśnienie pary w walczaku K1              2-57

2 - 5.6.1.4              Zasada działania zabezpieczenia od utraty cyrkulacji w parowniku K1.              2-58

2 - 5.6.1.5              Całkowita ilość powietrza 11NG00CF1150-1MA              2-59

2 - 5.6.1.6              Poziom wody w zbiorniku odgazowywacza              2-60

2 - 5.6.1.7              Wyłączenie obydwóch pomp wody zasilającej - przyczyna zadziałania ACO K1              2-60

2 - 5.6.1.8              Wyłączenie obydwóch wentylatorów ciągu K1- przyczyna zadziałania ACO K1              2-61

2 - 5.6.1.9              Wyłączenie obydwóch wentylatorów podmuchu K1- przyczyna zadziałania ACO K1              2-61

2 - 5.6.1.10              Wyłączenie obydwóch obrotowych podgrzewaczy powietrza K1- przyczyna zadziałania ACO K1              2-61

2 - 5.6.1.11              Przycisk Awaryjnego Wyłączenia Kotła K1–przyczyna zadziałania ACO K1              2-62

2 - 5.6.1.12              Awaryjnego Odstawienie Kotła K1od Turbiny nr 1–przyczyna zadziałania ACO K1              2-62

2 - 5.6.1.13              Przycisk Awaryjnego Wyłączenia Paliwa Podstawowego (nawęglania)K1 –przyczyna zadziałania ACO K1              2-62

2 - 5.6.1.14              Ciśnienie spalin K1 na poziomie 23 m o zakresie pomiarowym:-1500…+1500 Pa              2-63

2 - 5.6.1.15              Zabezpieczenie K1 od wyporu komory paleniskowej i braku płomienia w komorze              2-63

2 - 5.6.1.15.1              Kontrola płomienia  od palników pyłowych w komorze paleniskowej              2-63

2 - 5.6.1.15.2              Wypór w komorze paleniskowej              2-64

2 - 5.6.1.16              Zabezpieczenie K1 od podciśnienia  (zbyt małe ciśnienie) w komorze paleniskowej na poziomie 27 m              2-64

2 - 5.6.1.16.1              Ciśnienie spalin na poziomie 27 m o zakresie pomiarowym: (-250…+100) Pa 11NN02CP020-1              2-65

2 - 5.6.1.17              5 „Płomień w komorze paleniskowej  K1 ISTNEJE” – 11NN02CB000-x, x=1, 2, 3              2-65

2 - 5.6.1.17.1              Trzy z czterech palników olejowych pracują „Płomień palników olejowych istnieje” (STAN PŁOMIENIA PALNIKOW OELJOWYCH  JEST – 11STANPLOMPAL-1)              2-67

2 - 5.6.1.18              Zabezpieczenia palników olejowych K1 zrealizowane w KUZK              2-67

2 - 5.6.1.19              Wietrzenie kotła K1 (SH33/346)              2-67

2 - 5.6.1.19.1              Inicjowanie przewietrzania kotła              2-67

2 - 5.6.1.19.2              Kasowanie ważności przewietrzania              2-68

2 - 5.6.2              Ścieżki działania KUZK od poszczególnych parametrów technologicznych dla K2              2-69

2 - 5.6.2.1              Poziom wody w walczaku K2              2-69

2 - 5.6.2.2              Temperatura pary wylotowej K2              2-69

2 - 5.6.2.3              Ciśnienie pary w walczaku K2              2-69

2 - 5.6.2.4              Zasada działania zabezpieczenia od utraty cyrkulacji w parowniku K2.              2-70

2 - 5.6.2.5              Całkowita ilość powietrza 12NG00CF1150-1MA              2-70

2 - 5.6.2.6              Poziom wody w zbiorniku odgazowywacza              2-71

2 - 5.6.2.7              Wyłączenie obydwóch pomp wody zasilającej - przyczyna zadziałania ACO K2              2-71

2 - 5.6.2.8              Wyłączenie obydwóch wentylatorów ciągu K2- przyczyna zadziałania ACO K2              2-71

2 - 5.6.2.9              Wyłączenie obydwóch wentylatorów podmuchu K2- przyczyna zadziałania ACO K2              2-72

2 - 5.6.2.10              Wyłączenie obydwóch obrotowych podgrzewaczy powietrza K2- przyczyna zadziałania ACO K2              2-72

2 - 5.6.2.11              Przycisk Awaryjnego Wyłączenia Kotła K2–przyczyna zadziałania ACO K2              2-73

2 - 5.6.2.12              Awaryjnego Odstawienie Kotła K2 od Turbiny nr 1–przyczyna zadziałania ACO K2              2-73

2 - 5.6.2.13              Przycisk Awaryjnego Wyłączenia Paliwa Podstawowego (nawęglania) K2–przyczyna zadziałania ACO              2-73

2 - 5.6.2.14              Ciśnienie spalin K2 na poziomie 23 m o zakresie pomiarowym:-1500…+1500 Pa              2-73

2 - 5.6.2.15              Zabezpieczenie K2 od wyporu komory paleniskowej i braku płomienia w komorze              2-74

2 - 5.6.2.15.1              Kontrola płomienia  od palników pyłowych w komorze paleniskowej              2-74

2 - 5.6.2.15.2              Wypór w komorze paleniskowej              2-75

2 - 5.6.2.16              Zabezpieczenie K2 od podciśnienia  (zbyt małe ciśnienie) w komorze paleniskowej na poziomie 27 m              2-75

2 - 5.6.2.16.1              Ciśnienie spalin na poziomie 27 m o zakresie pomiarowym: (-250…+100) Pa 12NN02CP020-1              2-75

2 - 5.6.2.17              „Płomień w komorze paleniskowej K2 ISTNEJE” – 12NN02CB000-x, x=1, 2, 3              2-76

2 - 5.6.2.17.1              Trzy z czterech palników olejowych pracują „Płomień palników olejowych istnieje” (STAN PŁOMIENIA PALNIKOW OELJOWYCH  JEST – 12STANPLOMPAL-1)              2-77

2 - 5.6.2.18              Zabezpiec...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • storyxlife.htw.pl