ALA RUCIŃSKA(1), ocena ob 2015

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

(pieczęć przedszkola / szkoły)

 

INFORMACJA O GOTOWOŚCI DZIECKA

DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ

 

 

Imię i nazwisko dziecka      ALEKSANDRA FORYŚ

Rok szkolny     2010/2011

Forma wychowania przedszkolnego* Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej Nr 3

Informacja o stanie przygotowania dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej

 

I.   Opanowanie wymagań określonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego w obszarze:

1. Umiejętności społecznych i odporności emocjonalnej:

1)  mocne strony dziecka: obdarza uwagą dzieci i dorosłych; grzecznie zwraca się do innych; przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej oraz w świecie dorosłych; w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań; wie, że nie należy chwalić się bogactwem i nie należy dokuczać dzieciom; umie się przedstawić; wymienia imiona i nazwiska osób bliskich, wie, gdzie pracują, czym się zajmują; zna nazwę miejscowości, w której mieszka; wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a stolicą Polski jest Warszawa; nazywa godło i flagę państwową; wie, jak należy się zachować na uroczystościach;

2)  zauważone trudności: czasami płacze przed zakończeniem zajęć( tęskni za mamą), boi się nowych sytuacji (np. przebywania w świetlicy);

3)  podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: organizowanie ćwiczeń relaksacyjnych;

4)  wskazówki dla rodziców: w dalszym ciągu wspomagać dziecko w rozwijaniu       umiejętności  społecznych i odporności emocjonalnej.

 

2. Umiejętności matematycznych i gotowości do nauki czytania i pisania:

1)  mocne strony dziecka: liczy obiekty; wyznacza wynik dodawania i odejmowania, pomagając sobie konkretami; ustala równoliczność dwóch zbiorów, a także posługuje się liczebnikami porządkowymi; rozróżnia stronę lewą i prawą; wie, na czym polega pomiar długości, i zna proste sposoby mierzenia; potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru; potrafi uważnie patrzeć (organizuje pole spostrzeżeniowe), aby rozpoznać                       i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach; dysponuje sprawnością rąk oraz koordynacją wzrokowo-ruchową potrzebną do rysowania, wycinania i nauki pisania; interesuje się czytaniem i pisaniem; jest gotowe do nauki czytania i pisania; układa krótkie zdania, dzieli zdania na wyrazy, dzieli wyrazy na sylaby; wyodrębnia głoski w słowach           o prostej budowie fonetycznej; rozumie sens informacji podanych w formie uproszczonych rysunków; zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym; mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji; uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakt i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach; w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach      i decyzjach;

2)  zauważone trudności: nie ma utrwalonych dni tygodnia

3)  podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: nie dotyczy

4)  wskazówki dla rodziców: w dalszym ciągu wspomagać dziecko w rozwijaniu umiejętności  matematycznych i gotowości do nauki czytania.

 

3. Sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej:

1) mocne strony dziecka: dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia; dostrzega związek pomiędzy chorobą a leczeniem; jest sprawne uczestniczy                   w zajęciach ruchowych, w zabawach i grach na boisku, w sali gimnastycznej. Przewiduje,                   w miarę swoich możliwości, jakie będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach; grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikuje) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne; stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć.  Wznosi konstrukcje z klocków i tworzy kompozycje                   z różnorodnych materiałów, ma poczucie sprawstwa („potrafię to zrobić”) i odczuwa radość z wykonanej pracy; używa właściwie prostych narzędzi podczas pracy.

2) zauważone trudności: nie dotyczy

3) podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: nie dotyczy

4) wskazówki dla rodziców: w dalszym ciągu wspomagać dziecko w rozwijaniu sprawności motorycznej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

4.   Samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych:

1)  mocne strony dziecka: wie, jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc, umie o nią poprosić; orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu; zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unika ich; wie, że nie może samodzielnie zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych (np. środków czystości); próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu i w domu; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie. Umie poprawnie umyć się i wytrzeć; właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie; samodzielnie korzysta z toalety, samodzielnie ubiera się i rozbiera,  dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież; utrzymuje porządek w swoim otoczeniu

2)  zauważone trudności: nie dotyczy

3)  podjęte lub potrzebne działania wspierające potrzeby dziecka: nie dotyczy

4)  wskazówki dla rodziców: w dalszym ciągu wspomagać dziecko w rozwijaniu samodzielności, w tym umiejętności wykonywania czynności samoobsługowych

II.              Potrzeby rozwojowe dziecka, w tym zauważone predyspozycje, uzdolnienia
i zainteresowania:

1)  opis: Ola pięknie rysuje.

2)  podjęte lub potrzebne działania służące ich rozwijaniu: zaleca się udział w zajęciach koła plastycznego, które dałoby dziecku możliwość rozwijania własnej inwencji twórczej.

3)  wskazówki dla rodziców: w dalszym ciągu wspomagać dziecko w jego predyspozycjach           i   uzdolnieniach oraz zainteresowaniach

III....

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • storyxlife.htw.pl